+ Google Berhenti Merokok Archives | Pengedar ShakleePengedar Shaklee

Archive for the ‘Berhenti Merokok’ Category

posted by on Berhenti Merokok, Kanser, Kecantikan, Kurus, Manfaat Vivix, Shaklee - Vivix, Testimoni Vivix

No comments

 

Vivix Shaklee adalah produk premium yang dibawakan oleh Shaklee Corporation. Hanya dengan satu produk, anda dapat menikmati 1001 khasiat yang dibawakan oleh Vivix Shaklee.

1

Apakah Yang Perlu Anda Tahu Tentang Vivix?

Untuk membantu menjimatkan masa anda, kami kongsikan perkara-perkara penting perlu anda ketahui tentang Vivix Shaklee.

1. Kandungan Vivix Shaklee

2. Bagaimana Vivix Shaklee Berfungsi

3. Manfaat Vivix Shaklee

4. Masalah Atau Jenis Penyakit Yang Boleh Dirawat Dengan Vivix Shaklee

5. Do’s and Dont’s Vivix Shaklee

6. Bagaimana Rasa Vivix Shaklee

7. Harga Vivix Shaklee

8. Testimoni Vivix Shaklee

Mari kita lihat satu persatu perkara yang disebutkan di atas 🙂

 

1. Kandungan Vivix Shaklee

4 Bahan Utama Shaklee dan Fungsinya :

Bahan Vivix

 

 

2. Bagaimana Vivix Shaklee Berfungsi

Vivix Shaklee berfungsi melalui 4 mekanisma iaitu :

  • Mempertahankan DNA (defense )
  • Memberikan tenaga DNA (energy)
  • Memulihkan DNA (repair)
  • Meningkatkan Prestasi DNA (performance)

 

3. Manfaat Vivix Shaklee

Vivix Shaklee mempunyai banyak manfaat seperti berikut :

vivix shaklee - manfaat resveraterol

  • Merencatkan sel kanser
  • Bahan anti radang
  • Menghalang pengoksidaan LDL
  • Melindungi daripada kerosakan DNA dan kematian sel
  • Melindungi saraf
  • Menghalang virus daripada merebak
  • Anti penuaan
  • Merencatkan pembiakan
  • Melindungi daripada kerosakan otak
  • Melindungi daripada luka radiasi
  • Melindungi jantung
  • Mencegah kanser

 

4. Masalah Atau Jenis Penyakit Yang Boleh Dirawat Dengan Vivix Shaklee 

Antara masalah dan penyakit yang boleh dirawat dengan Vivix Shaklee (Insyaallah) adalah seperti berikut :

  • Menurunkan tekanan darah
  • Meningkatkan tenaga
  • Meningkatkan hubungan intim
  • Meningkatkan kuantiti dan kualiti sperma serta kesihatan prostat
  • Memutih dan mengurangkan pigmentasi
  • Mengurangkan kedutan
  • Melawan dan mencegah kanser
  • Menurunkan paras kolestrol
  • Menguatkan tulang
  • Melambatkan penuaan
  • Mengawal paras gula (diabetes)
  • Anti-depresi
  • Menstabilkan emosi
  • Menstabilkan hormon estrogen
  • Mengurangkan tanda penuaan
  • Memperbaiki glaukoma/rabun
  • Bantu athritis
  • Anti-keradangan
  • Menguatkan ingatan, cegal alzheimer
  • Mencegah pertumbuhan tumor
  • Mengurangkan rambut uban dan keguguran rambut
  • Mengurangkan asma dan allergi
  • Kesihatan sel
  • Mengurangkan joundice/hati
  • Membantu membesarkan salur darah, cegah strok
  • Membantu imsomnia
  • Memberikan kulit yang tegang dan gebu
  • Mengurangkan triglycerides
  • Memulihkan Gout
  • Berhenti merokok
  • Dan Lain Lain

 

5. Do’s and Dont’s Vivix Shaklee

Pengambilan apa-apa supplement sememangnya mempunyai cara pengambilan yang berlainan dan perlu mengikut masalah yang dihadapi oleh pengguna.

–> Oleh itu, saya akan menerangkan cara pemakanan apabila anda membeli Vivix Shaklee beserta konsultansi kerana saya perlu memberi cara mengikut masalah kesihatan anda.

–> Sedikit tips untuk penyimpanan :

Jangan simpan di tempat yang panas dan jangan dedahkan botol pada suhu yang tinggi, simpan di dalam peti sejuk.

–> Tidak sesuai untuk ibu hamil kerana Vivix mempunyai antioksidan yang sangat tinggi yang boleh menyebabkan keguguran.

 

6. Bagaimana Rasa Vivix Shaklee 

Vivix Shaklee ni didatangkan dalam bentuk cecair, pekat, lebih pekat daripada ribena, cair sikit daripada madu.

Rasanya masam-masam tapi sedap, kebanyakkan pelanggan memang boleh terima rasanya. Ada yang tak cukup nak ambik banyak-banyak sebab sedap 🙂

 

7. Harga Vivix Shaklee

Harga Runcit Vivix Shaklee seperti yang ditetapkan oleh Shaklee ialah : RM475

Mahal? Ye, memang agak mahal, tetapi sebenarnya sangat murah jika dibandingkan dengan kebaikkannya, dengan nilai paru-paru anda, nilai kaki anda, nilai jantung anda. Betul ke betul?

TETAPI JANGAN RISAU, anda boleh menikmati harga yang lebih rendah juga.

Nak tahu caranya? Boleh hubungi saya seperti dibawah nanti 🙂

 

8. Testimoni Vivix Shaklee

Okay, di sini adalah sebahagian testimoni Vivix Shaklee untuk panduan anda, semoga anda dapat membuat keputusan yang baik dan manfaat daripadanya.

Sesungguhnya Allah S.W.T jua yang memberi kesembuhan. Insyaallah.

vivix shaklee testi allergic seafood vivix shaklee testi angin ahmar vivix shaklee testi arthritis vivix shaklee testi asma

vivix shaklee testi berhenti merokok 2 vivix shaklee testi berhenti merokok 3 vivix shaklee testi berhenti merokok vivix shaklee testi breast lumpvivix shaklee testi diabetes 2 vivix shaklee testi diabetes 3 vivix shaklee testi diabetes vivix shaklee testi gout vivix shaklee testi kanser vivix shaklee testi rabun vivix shaklee testi strok 2

vivix shaklee testi kurus

Alhamdulillah..ramai yang berjaya pulih dengan usaha melalui Vivix Shaklee ini. Berdoa banyak-banyak agar Allah S.W.T membantu agar mendapat kesihatan yang baik.

Hendak mendapatkan Vivix anda? Boleh hubungi saya seperti yang tertera di bawah untuk membuat pesanan anda. Juga boleh hubungi saya untuk mendapatkan keterangan lanjut mengenai Vivix Shaklee.

Contact Us

 

posted by on Berhenti Merokok, Shaklee, Shaklee - Vivix

2 comments

 

Mesyuarat telah meneliti dan berbincang dengan panjang lebar serta memutuskan bahawa menanam tembakau/merokok dan memanfaatkan hasil tembakau adalah HARAM dengan berpandukan dalil-dalil serta nas-nas al-Quran, hadis dan pendapat para ulama yang muktabar.

e-Fatwa daripada Portal Rasmi Kerajaan Malaysia. Merokok adalah HARAM. Tetapi, berapa ramaikah perokok tegar yang masih tidak mempedulikan hakikat ini?

Mari kita lihat apa yang terkandung di dalam sebatang rokok.

vivix shaklee

Kandungan Rokok – Nikotin

Nikotin adalah senyawa kimia organik yang menyebabkan perokok merasa rileks dan membuat kecanduan. Nikotin berasal dari tembakau merupakan racun syaraf yang potensial dan biasanya digunakan untuk keperluan bahan baku insektisida. Nikotin membawa zat karsinogen. Karsinogen adalah zat merugikan yang dapat memicu penyakit kanker karena zat ini dapat menghambat kekebalan tubuh untuk melawan penyakit kanker. Konsumsi nikotin yang rutin secara terus-menerus juga akan menyebabkan karsinogen mengendap pada paru-paru dan melubanginya.

Kandungan Rokok – Tar

Tar adalah zat mematikan yang dihasilkan oleh pembakaran tembakau pada rokok. Tar merupakan campuran 4000 zat kimia yang sebagian bersifat karsinogenik dan sifatnya dapat melekat ke paru-paru. Tar akan meninggalkan noda pada gigi sehingga berubah warna menjadi kecoklatan. Tar adalah zat mematikan yang dapat mengakibatkan timbulnya berbagai masalah gigi dan gusi serta kanker mulut. Tar menyebabkan rusaknya paru-paru dan menimbulkan penyakit bronkitis serta dapat membuat organ paru-paru membusuk secara bertahap. Racun yang terdapat pada tar juga dapat memicu pertumbuhan tumor.

Kandungan Rokok – Sianida – Hidrogen Sianida

Sianida pada rokok berbentuk gas hidrogen sianida. Hidrogen sianida biasanya digunakan untuk bahan pembuatan plastik dan pestisida. Sianida merupakan racun yang mematikan. Racun ini akan menghambat tubuh menyerap oksigen untuk mempertahankan hidup. Sianida akan diserap tubuh dan mematikan sel karena kehabisan oksigen. Pada dosis tertentu hidrogen sianida dapat menyebabkan kematian hanya dalam waktu 15 menit saja.

Kandungan Rokok – Benzene

Zat kimia benzene disebut juga sebagai senyawa bensol. Senyawa bensol bersifat tidak berwarna, mudah terbakar dan berbau manis.

Kandungan Rokok – Cadmium

Cadmium / kadmium adalah logam berat yang berbahaya bagi pembuluh darah dan sifatnya sangat beracun. Kadmium merusak organ ginjal dan hati dalam jangka waktu yang lama.

Kandungan Rokok – Metanol

Metanol dikenal dengan nama metil alkohol atau spiritus. Metanol merupakan alkohol yang paling sederhana. Sifatnya adalah cairan yang ringan, mudah menguap, mudah terbakar, tidak berwarna, berbau khas dan beracun. Metanol biasanya digunakan sebagai bahan additif etanol bagi industri, bahan bakar dan bahan pendingin anti beku. Pada zaman orang Mesir kuno, metanol digunakan untuk campuran pengawetan mayat menjadi mumi.

Kandungan Rokok – Amonia

Amonia adalah senyawa kimia berupa gas dan berbau tajam yang khas. Amonia merupakan zat kimia yang dapat merusak kesehatan karena amonia adalah gas beracun jika terhirup tubuh. Jika terkena paparan amonia dalam konsentrasi tinggi dapat menyebabkan penyakit paru-paru dan sampai pada kematian.

Kandungan Rokok – Formaldehida

Formaldehida merupakan cairan kimia yang sangat beracun. Formaldehida menyebabkan tarikan nafas menjadi pendek dan sering, hipotermia, kanker hidung dan tenggorokan. Jika terpapar cairan ini dalam jumlah banyak dapat menyebabkan kematian.

Formaldehida biasanya dipakai untuk membasmi bakteri atau disinfektan. Formaldehida sebagai disinfektan dikenal dengan nama formalin yang dimanfaatkan untuk membersihkan lantai, gudang dan kapal. Berikut ini adalah kegunaan dari formaldehida atau formalin :

  • Pengawet mayat  dan bangkai binatang.
  • Pembasmi lalat dan serangga.
  • Bahan untuk membuat pupuk urea.
  • Bahan pengeras gelatin dan kertas.
  • Bahan untuk membuat zat pewarna, cermin, kaca.
  • Pencegah korosi sumur minyak.
  • Bahan pembuatan berbagai jenis parfum.
  • Bahan untuk pengawet kosmetik dan pengeras kuku.

Kandungan Rokok – Arsenik

Arsenik adalah zat kimia berbahaya dan sangat beracun yang dimanfaatkan untuk bahan racun tikus. Pada zaman dulu arsenik sering digunakan para penguasa kerajaan untuk membunuh lawan-lawannya karena arsenik memiliki daya bunuh yang luar biasa dan sulit dideteksi.

Kandungan Rokok – Karbon monoksida

Karbon monoksida (CO) merupakan gas yang berbahaya karena tidak dapat terdeteksi. Gas ini tidak berwarna, tidak berbau dan tidak berasa sehingga menyulitkan orang mewaspadai gas ini. Zat kimia beracun ini biasanya dikeluarkan oleh asap buangan mobil. Jika tubuh menghirup gas CO maka akan langsung diserap oleh hemoglobin (sel darah merah). Celakanya gas CO lebih mudah diserap oleh hemoglobin daripada oksigen. Tubuh yang menyerap gas CO akan berakibat pusing karena kekurangan oksigen, muntah-muntah, sesak nafas, pingsan bahkan dapat menyebabkan kematian.

RISIKO.

Perokok pasif mempunyai peratus yang lebih tinggi untuk mendapat risiko-risiko dan kesan-kesan daripada rokok.

SIAPAKAH PEROKOK PASIF?

Mereka yang tidak merokok tetapi terdedah kepada asap rokok sekurang-kurangnya 15 minit dalam masa dua hari untuk tempoh seminggu (WHO).

Perokok Pasif mempunyai risiko:

30% lebih tinggi mendapat kanser paru-paru.

•25% lebih tinggi mendapat penyakit jantung.

PEROKOK PASIF MENGHADAPI RISIKO YANG TINGGI TERDEDAH KEPADA PELBAGAI PENYAKIT

Wanita

• Isteri perokok berisiko 30% lebih tinggi untuk mendapat kanser paru-paru.

• Lebih terdedah kepada kanser.

• Kurang kesuburan.

• Putus haid awal.

• Kematian dan keguguran bayi dalam kandungan.

• Kelahiran bayi yang kurang berat badan dan tidak cukup bulan.

• Mudah mendapat asma / lelah

• Risiko mendapat jangkitan paru-paru.

• Pertumbuhan paru-paru terganggu.

• Mengalami kesan-kesan seperti batuk-batuk, pedih mata, loya dan pening kepala.

• Sekiranya mereka pesakit jantung, mereka lebih mudah mendapat serangan jantung manakala pesakit asma pula mudah mendapat serangan asma yang teruk.

Bagaimana Vivix Shaklee dapat membantu perokok?

Kadang kala seseorang itu bukan tidak mahu berhenti merokok, tetapi mereka tidak boleh berhenti. Mengapa? Ini adalah kerana DNA perokok telah dicemari dengan nikotin yang menyebabkan mereka tidak mampu ataupun amat sukar untuk berhenti.

Kebanyakkan kes perokok yang berhenti merokok secara semulajadi ataupun melalui terapi penggantian nikotin (memberikan nikotin kepada perokok dalam dos yang kecil untuk menggantikan nikotin dari rokok), mereka akan menghadapi simptom-simptom seperti batuk berkahak dan sebagainya, juga dikenali sebagai withdrawal symptoms. Kesan ini berlaku akibat tubuh badan perokok sedang menyesuaikan diri untuk hidup tanpa nikotin sedangkan nikotin tersebut masih ada di dalam DNA mereka.

Dengan perawatan melalui Vivix Shaklee, withdrawal symptoms ini dapat di elakkan kerana Vivix Shaklee merawat daripada peringkat DNA dengan cara membuang dan memulihkan DNA yang telah tercemar. Hasilnya DNA akan kembali kepada keadaan asal yang akan menyebabkan perokok mengalami :

  • Rasa pahit dan busuk apabila merokok
  • Rasa semput dan sesak nafas (tidak tahan bau rokok)

Lihat video testimoni daripada perokok tegar Dunhill yang berhenti merokok setelah mengambil dua sudu Vivix Shaklee (kesan dan jangkamasa pemulihan adalah berlainan pada setiap individu).

Testimoni bergambar :

testi vivix 1

*Selain itu Vivix Shaklee juga bermanfaat untuk :

  • Menurunkan tekanan darah
  • Meningkatkan tenaga
  • Meningkatkan hubungan intim
  • Meningkatkan kuantiti dan kualiti sperma serta kesihatan prostat
  • Memutih dan mengurangkan pigmentasi
  • Mengurangkan kedutan
  • Melawan dan mencegah kanser
  • Menurunkan paras kolestrol
  • Menguatkan tulang
  • Melambatkan penuaan
  • Mengawal paras gula (diabetes)
  • Anti-depresi
  • Menstabilkan emosi
  • Menstabilkan hormon estrogen
  • Mengurangkan tanda penuaan
  • Memperbaiki glaukoma/rabun
  • Bantu athritis
  • Anti-keradangan
  • Menguatkan ingatan, cegal alzheimer
  • Mencegah pertumbuhan tumor
  • Mengurangkan rambut uban dan keguguran rambut
  • Mengurangkan asma dan allergi
  • Kesihatan sel
  • Mengurangkan joundice/hati
  • Membantu membesarkan salur darah, cegah strok
  • Membantu imsomnia
  • Memberikan kulit yang tegang dan gebu
  • Mengurangkan triglycerides

Bagaimana Vivivx Shaklee membantu dalam masalah-masalah di atas? Nantikan kupasan selanjutnya di artikel akan datang.

Jangan berlengah lagi, bantulah diri anda dan ahli keluarga tersayang sementara belum terlewat. Hubungi saya untuk keterangan lanjut, Insyaallah saya sedia membantu.

Contact Us

posted by on Berhenti Merokok, Jantung, Kanser, Kecantikan, Shaklee, Shaklee - Vivix

2 comments

Harga Vivix Shaklee memang agak mahal berbanding dengan produk-produk lain di dalam rangkaian produk-produk Shaklee. Sememangnya saya akui, harga Vivix Shaklee memang membuat orang berfikir 3,4,7,8 kali untuk beli. TAPIIIIIII………………….we need to look at the other side of the product la betul tak?

Kita kena tengok dulu kelebihan, kehebatan dan manfaat yang kita boleh perolehi daripada Vivix Shaklee ni, bukan terus jump to the conclusion, “ahh mahal sangat la, tak nak beli, membazir je”

Walaupun ESP Shaklee adalah all time favourite, rasa berkrim dan sangat disukai ramai, saintis Shaklee tetap berusaha untuk menghasilkan produk yang lebih hebat lagi, yang mana salah satu fungsinya ialah melambatkan kesan penuaan (bukan melambatkan penuaan ye, nampak muda dan young at heart, begitu lah lebih kurang 🙂 ) dan akhirnya tercipta satu produk iaitu Vivix Shaklee. Antara bahan terpenting yang terkandung dalam Vivix Shaklee ini ialah Polyphenol yang mana khasiatnya ialah sebagai anti oksida serta awet muda dan anti penuaan.

|| Read more

Bagaimana Vivix Shaklee berfungsi, ialah ia memperbaiki sistem tubuh kita dari peringkat sel/DNA.

Memahami Konsep DNA

DNA dalam badan kita, ianya ialah teras, basic unit, dalam sel kita, yang mengkodkan setiap unsur-unsur benda hidup dalam dunia ni. Secara teorinya, permasalahan yang berlaku dalam penuaan ada empat perkara.

1. Kerosakan DNA -Secara asasnya, pemulihan DNA, ialah konsep untuk menghidupkan kembali sel dan organ. Kerosakan DNA tetap akan berlaku, bila usia kita meningkat. Jadi sama ada kita rela ataupun tak, badan kita ni akan menjadi semakin lemah seiring dengan peningkatan usia.

2. Perubahan Proses Genetic DNA -Salah satu cara berlakunya penuaan ialah berlakunya penukaran proses DNA, dari proses pembesaran kepada proses pemulihan. Kiranya, pada usia kita meningkat, proses DNA untuk pembesaran berlaku, dan sampai satu tahap , sistem genetic ini bertukar kepada sistem pemulihan DNA, kerana pada masa itu, sel kita dah banyak yang rosak, sebab banyak sangat terdedah dengan oksida oksida dan bahan-bahan tercemar di luar sana.

3. Sel Mitochondria – Secara semula jadinya berkurang, menyebabkan kekurangan tenaga untuk sel berfungsi, dan seterusnya membuatkan organ dan tisu anda tidak berfungsi seperti biasa. Apabila sel sudah kekurangan tenaga, organ kita tidak boleh buat kerja macam biasa.

4. Advanced Glycation End Products (AGE Protein), katanya benda ni macam plug kat gigi, bila dah banyak sangat AGE Protein dihasilkan, fungsi organ kita dah tak berapa betul nak buat kerja, tidak berfungsi dengan baik.

Jadi, macam mana nak mencegah melambatkan kesan penuaan dan nak kelihatan muda remaja?

No 1. Wuduk

No 2. Doa-doa yang boleh diamalkan untuk memelihara kecantikan muka.

No 3. Resveratrol.

Di luar negara, penemuan scientist mendapati resveratrol  ni banyak terdapat di dalam wain yang diminum. So, macam mana kita yang beragama Islam nak dapatkan khasiat resveratol untuk mengekalkan keremajaan khususnya?

Jawapannya adalah Vivix! Kajian telah membuktikan resveratol di dalam vivix boleh membantu mengekalkan awet muda. Kiranya, ambil vivix sebulan, lebih baik dari mengambil 3000 wain, kerana kandungan resveratol.

Selain daripada mengekalkan keremajaan, resveratrol mempunya banyak fungsi lain seperti :

Kalau nak cerita semua kebaikan Vivix Shaklee, 10hari 10malam pun takkan habis. So saya akan ceritakan dari semasa ke semasa ye 😉

vivix Shaklee

Mekanisma VIVIX SHAKLEE
Now jom kita tengok bagaimana vivix berfungsi. Ada 4 mekanisma vivix shaklee ni berfunsi .

  • Mempertahankan DNA (defense )
  • Memberikan tenaga DNA (energy)
  • Memulihkan DNA (repair)
  • Meningkatkan DNA (performance)

Jadi dengan semua kebaikan Vivix ni, apa lah sangat wang ringgit tu jika nak dibandingkan dengan kesihatan. Kalau ada wang yang banyak pun, tapi tak sihat, sakit, tak guna jugak, betul tak? Apalah salahnya kita belikan Vivix Shaklee ni untuk ibubapa kita, yang dah menjaga, membesarkan dan mendidik kita sepanjang hayat kita (sepanjang hayat tau, bukan sampai kita besar je).

Testimoni Vivix Shaklee

vivix kencing manis

Nak harga Vivix Shaklee dengan lebih murah lagi?

Boleh. Beli dua botol vivix Shaklee, anda akan mendapat keahlian secara percuma. Kemudian boleh enjoy vivix Shaklee dengan harga yang lebih murah. Nak satu je? Boleh daftar ahli dengan Pretty Blossom, cara-caranya seperti di daftar ahli Shaklee.

Jangan tunggu lama-lama, rasailah sendiri kehebatan Vivix Shaklee ini. Boleh hubungi kami untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi.

 Contact Us

  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • NetworkedBlogs
  • Twitter
  • Flickr
  • Pinterest
UA-44037597-1